Meesterschap in Klantgerichtheid

Klantgerichtheid: het zusje van marketing

Iedere organisatie wil zich positief onderscheiden door voortdurend een uitstekende impressie bij (toekomstige) klanten achter te laten. Met dat als oogmerk worden reusachtige inspanningen gepleegd en flinke budgetten aan marketing besteed. Centrale begrippen daarbij zijn beleving, klantgerichtheid en mensgerichtheid.

Als een klant om welke reden ook met uw organisatie in contact treedt, is het bij uitstek de gelegenheid om de klant 'thuis te geven'. Het is dé kans om uw klant het imago van uw organisatie te laten beleven en hem daarmee aan u te binden. Of het nu gaat om een gesprek over nadere (product-)informatie of dat het gaat om een gesprek waarin een klant onvrede over iets uit: tijdens elk contact heeft uw organisatie bij monde van uw medewerker de mogelijkheid het klant- en mensgerichte imago verder uit te dragen en te (her)bevestigen.

'Meesterschap in Klantgerichtheid': Voor wie?

De training 'Meesterschap in Klantgerichte After Sales' is bestemd voor alle medewerkers, die contact hebben met de klanten van uw organisatie. De mensen, die met hun optreden de belangrijkste schakel zijn tussen uw omzet en uw klanten. Zij, die het imago, de toegankelijkheid en de betrouwbaarheid van uw organisatie aan uw klanten leveren: medewerkers klantenservice, medewerkers back office, medewerkers front office, enz.

(Aan de training gaat een intakegesprek vooraf van +/- 30 minuten)

Klantgericht handelen: meer dan een win/win

Een klant die zich wel begrepen en wel behandeld voelt, zal zich daar ook naar gedragen. Het geeft uw medewerker voldoening en verhoogt direct zijn of haar zelfvertrouwen en werkplezier. En dat merkt de volgende klant. En een positief verraste klant zal beslist zijn ervaring met uw organisatie door vertellen. 

Nadat u de training 'Meesterschap in Klantgerichtheid' gevolgd hebt, bent u in staat om:
  • uw eigen optreden af te stemmen op de wensen en behoeftes van de klant
  • de non verbale communicatie van de klant te 'lezen' en uw gedrag daar effectief op af te stemmen met behoud van uw eigenheid
  • de leiding in het gesprek te nemen en te houden
  • glashelder te stellen wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn voor de klant terwijl u een goede relatie met de klant in stand houdt
  • effectief om te gaan met een klacht en met een klagende klant
  • de behoefte achter een klacht te herkennen en op basis daarvan uw gesprek en acties te vervolgen
  • emoties tijdens het klantcontact te hanteren
  • deëscalatie technieken effectief te gebruiken
  • het gesprek met de klant op het juiste moment en correct te beëindigen
  • het specifieke imago van uw organisatie tijdens het gesprek met de klant te hoeden
Ons support programma voor de training Meesterschap in Klantgerichtheid

WEB-organisatieontwikkeling biedt gedurende en tot vier weken na afloop van de training 'Meesterschap in Klantgerichte After Sales' kosteloos een support programma aan.
Dit programma biedt u de mogelijkheid om ondersteuning te ontvangen van uw trainer bij het realiseren van uw leerdoelen. Een telefonisch consult met uw trainer tot een maximum van 20 minuten is kosteloos. Voor een consult langer dan 20 minuten wordt per 20 minuten euro 40,- excl. BTW in rekening gebracht.

Specificaties van de training 'Meesterschap in Klantgerichtheid'

Duur: twee dagen
Groepsgrootte: min. zes deelnemers, max. tien deelnemers
Programma: op basis van de intake en de wensen en behoeftes wordt het programma nader ontworpen
Trainers: Peter Schneider/Jaap Ypenburg
Trainingsacteur: Hein Dop
Locatie: de locatie wordt bepaald op basis van de vestigingsplaatsen van de deelnemers
Kosten: euro 735,- (incl. koffie, thee, fris en uitgebreide lunch) excl. BTW

Maatwerk/In Company

Wilt u vier of meer medewerkers trainen in klantgerichte After Sales? Wij gaan graag met u in gesprek over de wensen en doelen. Het vormt de basis voor hoe wij de training voor u inrichten en organiseren. Op uw vestiging of elders.

Data trainingen 'Meesterschap in Klantgerichtheid'



 

Voor meer informatie:

E : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

M. : +31 (0)6 24 24 84 84

Konstuktion

Laslo Moholy-Nagy / Konstuktion

FacebookTwitterGoogle BookmarksLinkedIn
AddThis Social Bookmark Button

Blog

aanmelden