Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals

De training ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals’ is voor:
  • Z(elfstandige) P(rofessional)’ers, die het lastig vinden om met hun markt (doelgroep) in contact te komen en blijven
  • Z.P.'ers, die de indruk hebben dat hun markt overspoeld wordt met conculega’s en het om die reden moeilijk is om op te vallen bij potentiële klanten
  • Z.P.'ers, die de indruk hebben, dat hun vakmanschap betere resultaat kan opleveren
  • Z.P.'ers, die geloven, dat 'het jezelf in de markt zetten' en opdrachten verwerven (veel) beter kan
  • Z.P.'ers, die het lastig vinden zichzelf en hun vakmanschap te verkopen
  • Z.P.'ers, die zich afvragen: 'Hoe kom ik bij potentiële klanten binnen?'
  • Z.P.'ers, die ervaren, dat potentiele klanten het aangeboden product aantrekkelijk vinden, maar toch niet overgaan tot aankoop

Het komt maar al te vaak voor, dat Z.P.’ers alle aandacht besteedt aan het ontwikkelen van hun producten en nauwelijks of geen aandacht besteden aan het ‘aan de man brengen’ ervan. Gevolg: een (te) krappe omzet. (Potentiële) afnemers zijn niet geïnformeerd over het product. Laat staan over hoe ze er beter van worden.

Actieve marketing gebeurt veelal niet of op een ineffectieve manier, omdat Z.P.’ers het moeilijk vinden, omdat ze het ‘eng’ vinden of omdat ze niet goed genoeg weten hoe ze zichzelf en hun producten in contact kunnen brengen met potentiële klanten. Of omdat ze denken dat voor effectieve marketing een groot budget nodig is. Herken je jezelf in bovenstaande? Dan is de training ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals’ bedoeld voor jou.

Het doel en de opbouw van de training ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals ‘

Doel
De training ‘Meesterschap in marketing voor Z.P.’ers’ is nadrukkelijk niet bedoeld om van jou een hardcore marketeer te maken, maar heeft wel tot doel om je een voor jou op maat gemaakt marketingplan te laten maken voor (één van) je producten. Je leert een bij jou en jouw product passende marketingstrategie te kiezen, waardoor je producten bij je potentiële afnemers de aandacht krijgen, die je producten verdienen. Bij het maken van marketingplannen wordt uitgegaan van jouw specifieke mogelijkheden, onder andere qua tijd en middelen. Je hoeft dus geen zak met geld te hebben voor kostbare advertentiecampagnes. Je inzet en overtuiging is het vertrekpunt.

Opbouw
Dagdeel 1: Tijdens deze module maak je kennis met de belangrijkste marketing strategiën voor kleinere bedrijven aan de hand van praktijkvoorbeelden. Een vakspecialist (Baukje Kleinbekman) presenteert een handleiding voor jouw marketingplan. Daarna richt de focus zich op het definiëren van jouw specifieke markt en het kiezen van een voor jou en jouw producten geschikte marketing.

Dagdeel 2 & 3: Gedurende deze dag worden de marketingplannen van alle deelnemers tegen het licht gehouden, op diverse manieren binnenste buiten gekeerd, aangepast en/of aangescherpt op basis van reële en concrete omzetdoelstellingen. Hierbij worden diverse werkvormen gebruikt. Daarnaast maak je een stappenplan van de aanpak en voor de uitvoering van je marketing op basis van het budget en de tijd, die je ervoor beschikbaar hebt.

Resultaten van de training ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals’
  1. Je bent op de hoogte van de voor jou belangrijkste marketingstrategiën
  2. Je hebt je markt nauwkeurig voor jezelf in beeld gebracht
  3. Je hebt een tailor made marketingcampagne voor je eigen product(en) en/of dienst(en) gemaakt op basis van de tijd en de financiën, die jij daar beschikbaar voor hebt
  4. Je bent in staat om zelf en aan de hand van een stappenplan je marketing uit te voeren Je bent in staat om je marketing inspanningen te monitoren en bij te sturen
  5. Je bent in staat om in de toekomst zelfstandig marketingplan te ontwikkelen voor nieuwe of door ontwikkelde producten
Ons support programma voor de training ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals’

WEB-organisatieontwikkeling biedt gedurende en tot vier weken na afloop van de training ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals’ kosteloos een support programma aan. Dit programma biedt u de mogelijkheid om ondersteuning te ontvangen van de trainer bij het realiseren van uw leerdoelen.

Een telefonisch consult met uw trainer tot een maximum van 20 minuten is kosteloos. Voor een consult langer dan 20 minuten wordt per 20 minuten euro 40,- excl. BTW in rekening gebracht.

Specificaties van de training ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals’

Duur: drie dagdelen (2 modules)
Groepsgrootte: max. tien deelnemers
Trainer: Peter Schneider
Vakspecialist:
Locatie: de locatie wordt bepaald op basis van de vestigingsplaatsen van de deelnemers
Kosten: euro 395,- (incl. koffie, thee, fris en lunch tijdens module 2, excl. BTW

Data trainingen ‘Meesterschap in marketing voor zelfstandige professionals’

 

 

Voor meer informatie:

E : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

M. : +31 (0)6 24 24 84 84

impression iii by w kadinsky
W. Kadinsky/Impression III

FacebookTwitterGoogle BookmarksLinkedIn
AddThis Social Bookmark Button

Blog

aanmelden